Bagażnik bazowy Yakima do VW Golfa VII – Test i Recenzja
Dziś mieliśmy okazję przetestować bagażnik bazowy Yakima przeznaczony do VW Golfa VII. W skład zestawu wchodziła belka Flush Bar oraz zestaw dopasowujący K692. Zamontowaliśmy bagażnik na aucie i przygotowaliśmy szczegółową relację z montażu oraz testów tego modelu, który uważany jest za jeden z najcichszych bagażników dostępnych na rynku.
Bagażnik dostarczony w pudełku jest prawie w pełni złożony, co znacznie ułatwia jego montaż. Producent zadbał o to, aby klient nie musiał składać wielu części samodzielnie ani dopasowywać gum do odpowiednich rozmiarów. To ogromne ułatwienie i oszczędność czasu.
W zestawie znajdziemy śrubokręt imbusowy, mały imbus ukryty w obudowie belki (co eliminuje konieczność przewożenia narzędzi w schowku), dwa kluczyki zabezpieczające, gumowe podkładki oraz instrukcję montażu. Na pierwszy rzut oka bagażnik jest solidny, lekki i zgrabny. Zestaw dopasowujący zawiera cztery wyprofilowane blachy oraz gumowe maskownice, a dodatkowo są w nim silikonowe zabezpieczenia chroniące lakier przed otarciami.
Po zapoznaniu się z zawartością opakowań, przystąpiliśmy do montażu. Najpierw należy nakleić silikonowe „ochraniacze” na metalowe profile. Ważne jest, aby grubsze zabezpieczenia nakleić od wewnętrznej strony. Następnie wykręcamy śrubkę, umieszczamy metalowe profile (ważne jest, aby odpowiednio je dopasować zgodnie z instrukcją), a na końcu ponownie wkręcamy śrubkę. Na koniec zakładamy gumowe maskownice – w przypadku Golfa VII wszystkie są identyczne, ale w innych modelach samochodów mogą różnić się w zależności od strony, na której są umieszczane. Instrukcja, mimo że nie jest w języku polskim, jest bardzo czytelna dzięki precyzyjnym ilustracjom.
W połowie montażu, w przypadku VW Golfa VII, należy usunąć plastikowe zaślepki z otworów montażowych. Następnie zakładamy bagażnik na samochód. Belka Yakima jest regulowana, dzięki czemu można ją precyzyjnie dopasować do auta. Jeśli chcemy zmienić jej pozycję, wystarczy odkręcić śrubkę, zsunąć lub rozsunąć belkę do pożądanej długości, a następnie mocno dokręcić. Profil bagażnika idealnie przylega do karoserii, co jest efektem indywidualnego dopasowania do każdego modelu samochodu.
W przypadku tanich, uniwersalnych bagażników, często pojawiają się problemy z niedopasowaniem, co może skutkować przeciekami i uszkodzeniem lakieru. W bagażniku Yakima takich problemów nie ma – gumowe elementy idealnie przylegają, eliminując ryzyko uszkodzeń.
Po skręceniu bagażnika wystarczy zamontować plastikowe obudowy zawierające zamek zabezpieczający i gotowe! Cały montaż bagażnika Yakima, nawet dla osoby, która robi to po raz pierwszy, nie powinien zająć więcej niż 25 minut.
Dla wielu klientów ważna jest wysokość bagażnika. Przy montażu Yakima Flush Bar, zmierzyliśmy, ile belka odstaje od dachu – zaledwie 5.5 cm, co robi duże wrażenie i zachowuje estetykę samochodu.
Bagażnik Yakima to solidny, elegancki i zaawansowany technologicznie produkt. Jest niemal w pełni złożony już na etapie dostawy, co pozwala zaoszczędzić czas i uniknąć problemów związanych z montażem. Jednym z największych atutów tego bagażnika, poza designem, jest uniwersalność – jedna belka pasuje na dachy z fabrycznymi punktami montażowymi, dachy z relingami z prześwitem i zintegrowanymi, a także na dachy bez relingów czy punktów montażowych. Dzięki temu, jeśli zmieniamy samochody o podobnej wielkości, wystarczy jedna belka Yakima.
Dodatkowym atutem jest guma osłaniająca rowek „T”. W innych bagażnikach, gdy montujemy akcesoria, często musimy zdejmować lub ciąć gumę. Yakima rozwiązała ten problem, projektując gumę w taki sposób, aby adaptory T można było wsunąć bez jej demontażu.
Testowaliśmy wiele bagażników – jedne generują szumy, inne hałasy, ale jak wypadła Yakima? Aby sprawdzić głośność, pojechaliśmy na nowy odcinek S7. Przy prędkościach około 90 km/h belka była niesłyszalna, a dźwięk powietrza był minimalny, przypominając delikatnie uchyloną szybę. Nawet przy prędkościach 120-140 km/h, bagażnik wciąż pozostawał cichy, co jest wynikiem aerodynamicznego kształtu i precyzyjnego dopasowania do auta.
Yakima to zdecydowanie najcichszy bagażnik, jaki testowaliśmy, oferujący nie tylko funkcjonalność, ale i estetykę. Jeśli szukasz cichego, eleganckiego i dopasowanego bagażnika, Yakima jest doskonałym wyborem.