REGULAMIN
SKLEPU
INTERNETOWEGO www.ehaki.pl
§ 1
Informacja
wstępna
Sklep internetowy działający pod adresem www.ehaki.pl prowadzony jest przez:
1. Zbigniew Kiraga,
2. Janusz Jeż,
3. Artur Kiraga
- wspólników spółki cywilnej pod nazwą Przedsiębiorstwo Handlowo - Usługowe "ZIBI" s.c. Zbigniew
Kiraga, Janusz Jeż, Artur Kiraga z siedzibą zakładu głównego w Radomiu (26-600) przy ul.
Obrońców 36, wpisanych do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki, którzy - w ramach spółki
cywilnej - posługują się nr NIP 9482202970 oraz nr REGON 672720505.
§ 2
Postanowienia
ogólne
1. Terminy użyte w niniejszym regulaminie oznaczają:
a) Regulamin – niniejszy regulamin,
b) Sprzedający – wspólnicy spółki cywilnej pod nazwą Przedsiębiorstwo Handlowo - Usługowe
"ZIBI" s.c. Zbigniew Kiraga, Janusz Jeż, Artur Kiraga z siedzibą zakładu
głównego w Radomiu (26-600) przy ul. Obrońców 36,
c) Klient – Konsument, Odbiorca Biznesowy lub inny podmiot
składający zamówienie na towary oferowane przez Sprzedającego,
d) Konsument – kupujący będący pełnoletnią osobą fizyczną,
składający zamówienie na towary oferowane przez Sprzedającego dla celów nie
związanych z działalnością gospodarczą lub zawodową,
e) Odbiorca
Biznesowy – kupujący będący osobą
fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości
prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, wykonujący we własnym
imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, składający zamówienie na towary
oferowane przez Sprzedającego w ramach tej działalności, jak również każdy inny
Klient, nie będący Konsumentem,
f) Sklep– sklep internetowy prowadzony przez Sprzedającego pod adresem www.ehaki.pl
2. Sprzedający prowadzi sprzedaż towarów poprzez
Sklep umożliwiający realizację zakupów za pośrednictwem sieci Internet. Informacje
o ofercie Sklepu zamieszczane są na jego stronach internetowych.
3. Regulamin udostępniany jest nieprzerwanie na
stronie internetowej Sklepu w sposób umożliwiający Klientom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego
treści.
4. Oferta naszego sklepu przeznaczona jest wyłącznie do aut pochodzących z rynku europejskiego. Jeżeli Państwa auto pochodzi z innego rynku niż europejski nie gwarantujemy kompatybilności zamówionego towaru z autem. W sytuacji, gdy auto pochodzi z innego rynku niż europejski przed zakupem zalecamy kontakt z naszymi doradcami.
§ 3
Zamówienia
1. Zamówienia na towary oferowane w Sklepie mogą być składane
7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, z zastrzeżeniem § 14 ust. 4 Regulaminu.
2. Zamówienia na towary oferowane w Sklepie składa
się z wykorzystaniem zamieszczonych na stronie Sklepu opcji, poprzez
zaznaczenie stosownych opcji wyboru (towar, jego ilość, sposób dostarczenia,
sposób płatności) oraz wypełniając formularz obejmujący dane Klienta. Złożenie
zamówienia wymaga nadto zapoznania się z Regulaminem i zaakceptowania jego
treści poprzez zaznaczenie stosownej opcji.
3. Po złożeniu zamówienia Klientowi doręczana jest,
na podany przez niego adres e-mail, automatycznie wygenerowana informacja o
szczegółach zamówienia, tj.:
a) firmie
Sprzedającego i adresie siedziby zakładu głównego, wraz z nr NIP i REGON,
b) nazwie towaru,
jego ilości i numerze katalogowym,
c) cenie netto,
podatku od towarów i usług (VAT) oraz cenie brutto zamówionego towaru,
d) zasadach
płatności ceny, stosownie do opcji określonej w § 7 Regulaminu,
e) kosztach oraz
terminie i sposobie dostawy – zgodnie z postanowieniami § 8 Regulaminu,
f) prawie Konsumenta
do odstąpienia od umowy w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia
Konsumentowi zamówionego towaru,
g) terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie mają charakter wiążący
h) miejscu i sposobie składania reklamacji, o której
mowa w § 9 i § 10 Regulaminu.
4. Z chwilą potwierdzenia przez sklep realizacji zamówienia, o którym mowa w ust.
1-3 powyżej, dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedającym i Klientem.
5. Klient uprawniony jest do dokonywania zmian w
złożonym zamówieniu do czasu wysłania towaru przez Sprzedającego. Zmian, o
których mowa powyżej, Klient dokonuje kontaktując się ze Sprzedającym z
wykorzystaniem formularza kontaktowego na stronie Sklepu lub danych
kontaktowych, o których mowa w § 15 Regulaminu.
6. Sprzedający uprawniony jest do odstąpienia od
umowy w terminie 14 dni od dnia złożenia zamówienia. W tym celu składa
oświadczenie na adres e-mail podany przez Klienta.
§ 4
Dostępność
towaru
1. Informacje dotyczące dostępności towaru
oferowanego w Sklepie zamieszczane są w opisie poszczególnych przedmiotów
oferowanych w Sklepie.
2. Sprzedający dokłada wszelkich starań, by
informacje o oferowanych towarach, zamieszczone na stronach internetowych
Sklepu, były aktualne w powyższym zakresie. Z uwagi jednak na cykl aktualizacji
stron internetowych Sklepu możliwa jest sytuacja błędnego oznaczenia danego
towaru jako dostępny. W przypadku błędnego oznaczenia towaru jako dostępny i
złożenia przez Klienta zamówienia na ten towar, Sprzedający niezwłocznie
zawiadomi Klienta na podany przez niego adres e-mail o niedostępności towaru i
może skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w § 3 ust. 6 Regulaminu.
3. W przypadku, gdy część towarów objętych danym
zamówieniem jest niedostępna, Sprzedający zawiadomi o powyższym Klienta i wstrzyma
się z realizacją zamówienia do czasu potwierdzenia przez Klienta woli
realizacji zamówienia w zakresie dotyczącym towarów dostępnych.
4. Złożenie przez Klienta zamówienia na towar
oznaczony w opisie jako "na zamówienie" nie wywołuje żadnych skutków prawnych. W
szczególności nie dochodzi wówczas do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy
Sprzedającym i Klientem – w zakresie dotyczącym towaru oznaczonego jako
niedostępny.
5. W razie odstąpienia od umowy w przypadkach
opisanych w ust. 2-3 powyżej, wszelkie ewentualne płatności Klienta na poczet
zamówionego towaru lub kosztów przesyłki podlegają niezwłocznemu zwrotowi.
§ 5
Cena
Ceny wszystkich towarów oferowanych w Sklepie podawane są w złotych polskich. Ceny podane w wartości brutto (zawierają podatek VAT 23%).
§ 6
Koszty
przesyłki
Dostarczenie Klientowi towaru objętego zamówieniem odbywa się na koszt Klienta,
z płatnością z góry lub przy odbiorze przesyłki, chyba że co innego wynika z opisu
towaru. Szczegółowe informacje o kosztach przesyłki podawane są przy
poszczególnych opcjach dostawy, w momencie składania zamówienia.
§ 7
Płatności
1. Do każdego zamówienia Sprzedający wystawia fakturę potwierdzającą
sprzedaż. Powyższy dokument doręczany jest Klientowi wraz
z zamówionym towarem.
2. Składając zamówienie Klient wybrać może jeden z
następujących sposobów płatności:
a) płatność za pobraniem – w takim przypadku Klient pokrywa
należności z tytułu ceny zamówionego towaru oraz kosztów przesyłki przy jej
odbiorze,
b) płatność za pośrednictwem serwisu PayU (o ile opcja taka przewidziana jest na
stronie internetowej Sklepu przy składaniu zamówienia) – w takim przypadku Klient
pokrywa należności z tytułu ceny zamówionego towaru oraz kosztów przesyłki
bezpośrednio przy składaniu zamówienia, w formie szybkiego przelewu bankowego
albo z wykorzystaniem karty płatniczej lub kredytowej,
c) płatność przelewem bankowym – w
takim przypadku Klient pokrywa należności z tytułu ceny zamówionego towaru oraz
kosztów przesyłki na rachunek bankowy Sprzedającego wskazany w § 15 Regulaminu.
Informacja o rachunku bankowym Sprzedającego przesyłana jest na adres e-mail
podany przez Klienta. W przypadku wyboru powyższej opcji czas realizacji zamówienia,
o którym mowa w § 8 ust. 2 Regulaminu, liczony jest od dnia wpływu kwoty
uiszczonej tytułem ceny i kosztów przesyłki na rachunek bankowy Sprzedającego.
d) płatność ratalna za pośrednictwem Crédit Agricole (o ile opcja taka przewidziana jest na stronie internetowej Sklepu przy składaniu zamówienia)
§ 8
Sposób i
czas realizacji zamówienia
1. Przesyłki doręczane są przez kuriera
lub inny podmiot wskazany przez Sprzedającego, stosownie do wyboru dokonanego
przez Klienta.
2. Czas realizacji zamówienia wynosi do 7 dni
roboczych od dnia złożenia zamówienia, w niektórych przypadkach termin realizacji może wydłużyć się do 20 dni roboczych. W przypadku zamówień składanych przez
Odbiorców Biznesowych czas realizacji zamówienia wynieść może do 30 dni.
3. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za
opóźnienie w dostarczeniu przedmiotu zamówienia, spowodowane podaniem przez Klienta
niewłaściwego adresu do dostarczenia przesyłki.
4. Sprzedający zastrzega sobie prawo do pomyłek w opisach produktów wynikających z ludzkich błędów podczas wprowadzania oferty do sklepu internetowego. Dokładne parametry oraz informacje o produkcie znajdują się w instrukcji towaru z którymi należy się zapoznać przed rozpoczęciem montażu bądź użytkowania.
5. Firma kurierska realizuje dostawę maksymalnie w 2 dni robocze od momentu nadania przesyłki
§ 9
Reklamacje – informacje ogólne
1. Sprzedający ponosi wobec Konsumenta
odpowiedzialność z tytułu ewentualnej niezgodności dostarczonego towaru z
umową. W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową, Konsument może
żądać od Sprzedającego nieodpłatnej naprawy towaru albo wymiany egzemplarza towaru
na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe albo wymagają nadmiernych
kosztów. W takim przypadku, jak również w przypadku, gdyby naprawa albo wymiana
narażała Konsumenta na znaczne niedogodności, Konsument ma prawo żądać od
Sprzedającego stosownego obniżenia ceny, względnie odstąpić od umowy.
Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, gdy niezgodność
towaru z umową jest nieistotna, co nie wyłącza uprawnienia określonego w § 11
ust. 1 Regulaminu.
2. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za niezgodność
towaru konsumpcyjnego z umową tylko w przypadku jej stwierdzenia przed upływem
2 lat od dnia doręczenia towaru Konsumentowi.
3. W stosunku do Odbiorców Biznesowych Sprzedający
ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w
przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r.
poz. 121), z zastrzeżeniem postanowień § 10 ust. 3 i 4 Regulaminu. W przypadku
sprzedaży realizowanej na rzecz Odbiorców Biznesowych odpowiedzialność
Sprzedającego z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy ogranicza
się do strat Klienta. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za utracone
korzyści.
4. Przy odbiorze przesyłki Klient zobowiązany jest sprawdzić
czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W przypadku, gdy
opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia lub prób otwierania Klient
zobowiązany jest sporządzić protokół szkody oraz skontaktować się niezwłocznie
ze Sprzedającym.
5. Towar sprzedawany jest przeznaczony i homologowany na rynek europejski, sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak dopasowania oraz wady powstałe w związku z używaniem towaru do aut przeznaczonych na inny rynek niż EU.
§ 10
Sposób i
miejsce składania reklamacji
1. W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z
umową Konsument zobowiązany jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 2
miesięcy od daty stwierdzenia niezgodności, zawiadomić o niej Sprzedającego
pismem przesłanym na adres, o którym mowa w § 15 Regulaminu. Pismo winno
określać reklamowany towar i charakter stwierdzonej niezgodności. W piśmie
Konsument może sprecyzować żądania dotyczące usunięcia niezgodności towaru z
umową. Konsument zobowiązany jest przesłać Sprzedającemu reklamowany towar w
stanie kompletnym (o ile jest to niezbędne do rozpatrzenia reklamacji lub
zadośćuczynieniu żądaniu Konsumenta), w miarę możliwości w oryginalnym
opakowaniu, oraz kopię przesłanej Konsumentowi faktury.
2. Reklamacja złożona przez Konsumenta rozpatrywana
jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. O
sposobie załatwienia reklamacji Sprzedający niezwłocznie informuje Klienta na
podany przez niego adres e-mail. Nieudzielenie odpowiedzi w zakreślonym wyżej terminie
jest równoznaczne z uznaniem reklamacji. W przypadku uwzględnienia reklamacji,
koszty przesyłki, o której mowa w ust. 1 powyżej, zwracane są Konsumentowi
przekazem pocztowym lub przelewem na wskazany przez niego w treści reklamacji
rachunek bankowy.
3. W przypadku stwierdzenia przez Odbiorcę
Biznesowego wady fizycznej lub prawnej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23
kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121) o rękojmi za wady
przy sprzedaży, Odbiorca Biznesowy zobowiązany jest niezwłocznie, nie później
niż w terminie 7 dni roboczych, zawiadomić Sprzedającego o wadzie pismem
przesłanym na adres, o którym mowa w § 15 Regulaminu. Pismo winno określać
charakter stwierdzonej wady oraz precyzować żądania Klienta. Składając
reklamację w powyższym trybie, Klient zobowiązany jest przesłać Sprzedającemu,
na swój koszt, reklamowany towar w stanie kompletnym, w oryginalnym opakowaniu,
wraz z kopią przesłanej Klientowi faktury VAT. Do zachowania 7-dniowego
terminu, o którym mowa powyżej, wystarczające jest wysłanie pisma listem
poleconym przed jego upływem. Niezachowanie powyższego terminu wyłącza
odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi za wady.
4. Reklamacja złożona przez Odbiorcę Biznesowego
rozpatrywana jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia jej
złożenia. O sposobie załatwienia reklamacji Sprzedający niezwłocznie informuje
Klienta na podany przez niego adres e-mail. W przypadku stwierdzenia zasadności
reklamacji koszty przesyłki, o której mowa w ust. 3 powyżej, zwracane są
Klientowi przekazem pocztowym lub na wskazany przez niego w treści reklamacji
rachunek bankowy.
5. Wszelkie reklamacje z tytułu niezgodności towaru z
umową lub z tytułu rękojmi za wady, jak również inne wymagane dokumenty oraz
reklamowany towar winny być przesyłane – z dopiskiem "....................
- reklamacja” – na adres wskazany w § 15 Regulaminu.
6. W przypadku zaistnienia – wskutek uwzględnienia
reklamacji – konieczności zwrotu Klientowi uiszczonej ceny sprzedaży lub innych
należności w całości lub w części, Sprzedający dokona zwrotu niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia rozpoznania reklamacji -
przekazem pocztowym lub na wskazany przez Klienta w treści reklamacji rachunek
bankowy. W przypadku wymiany towaru wskutek uwzględnienia reklamacji,
Sprzedawca przesyła towar Klientowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14
dni od dnia uwzględnienia reklamacji.
§ 12
Akcje promocyjne
Sprzedający zastrzega sobie prawo do organizowania akcji promocyjnych przeznaczonych
dla Klientów lub ich określonych grup. Szczegóły akcji promocyjnych określane
są każdorazowo odrębnym regulaminem.
§ 13
Ochrona danych osobowych
1. Sprzedający przetwarza udostępnione mu dobrowolnie
dane osobowe Klientów będących osobami fizycznymi wyłącznie w zakresie
niezbędnym do realizacji zawieranych umów, tj. w zakresie niezbędnym do
zawarcia i realizacji umów sprzedaży. W opisanym wyżej zakresie Sprzedający
uprawniony jest również do przekazania danych osobowych podmiotom
wyspecjalizowanym w realizacji płatności internetowych, podmiotom świadczącym
usługi pocztowe i kurierskie oraz podmiotom prowadzącym obsługę informatyczną
Sklepu.
2. Przetwarzanie danych osobowych Klientów dla celów
innych, niż wskazane w ust. 1 powyżej, w tym dla celów marketingowych i
przekazywania informacji handlowej, dopuszczalne jest wyłącznie za ich odrębnie
wyrażoną zgodą.
3. Klienci, o których mowa w ust. 1 i 2 powyżej, mogą
żądać dostępu do swoich danych osobowych zgromadzonych przez Sprzedającego i
ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania oraz sprzeciwu wobec
ich przetwarzania.
4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak ich udostępnienia uniemożliwia zrealizowanie zamówienia kupującego.
§ 14
Wymagania techniczne
1. Strona internetowa, pod której adresem prowadzony
jest Sklep, działa w technologiach.
2. Do przeglądania ofert Sklepu i korzystania ze
Sklepu niezbędne jest posiadanie komputera lub telefonu z dostępem do sieci
Internet oraz posiadanie zainstalowanej przeglądarki internetowej Internet
Explorer, Firefox,
Safari, Opera, Chrome lub innej zgodnej ze standardami powyższych przeglądarek.
3. Korzystanie ze Sklepu wymaga takiej konfiguracji
przeglądarki, która umożliwia przyjmowanie i wykorzystywanie plików cookies. Dane
zawarte w plikach cookies gromadzone są wyłącznie dla celów usprawnienia
sprzedaży.
4. Sprzedający zastrzega ewentualność przerw w
funkcjonowaniu Sklepu z uwagi na konieczność przeprowadzenia czynności
naprawczych i konserwacyjnych.
§ 15
Dane kontaktowe
Z zastrzeżeniem odmiennych
postanowień Regulaminu Sprzedający podaje następujące dane kontaktowe
przeznaczone do kontaktów w sprawach związanych z działalnością Sklepu:
Przedsiębiorstwo Handlowo - Usługowe
"ZIBI" s.c. Zbigniew Kiraga, Janusz Jeż, Artur Kiraga
ul. Obrońców 36
26-600 Radom
tel.: 48 377 28 77
e-mail: sklep@ehaki.pl
nr rachunku bankowego:
§ 16
Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o prawach konsumenta oraz Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
2. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany
niniejszego Regulaminu. Zmiany Regulaminu nie mają mocy wstecznej, a w
szczególności nie dotyczą umów zawartych przed wprowadzeniem zmian. Zmiany
Regulaminu wchodzą w życie z dniem ich opublikowania na stronie internetowej.
3. Wykorzystywanie nazwy Sprzedającego, logo Sklepu
bądź oferowanych marek, jak również innych oznaczeń handlowych bez wyraźnej,
pisemnej zgody Sprzedającego, jest zabronione.
4. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 24.07.2014
POTRZEBUJESZ POMOCY?
Skontaktuj się z nami.
Zadzwoń pod nr 48 377 28 77
lub napisz maila na sklep@ehaki.pl