Informacja o cookies
Korzystamy z plików cookies w celach statystycznych i umożliwienia funkcjonowania serwisu.
Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.
Informacje o możliwości zmiany ustawień cookies »
Zgadzam się, zamknij X
Porównaj produkty

Blog eHAKI.pl » Whispbar Flush Bar- Testujemy najcichszy bagażnik na świecie

Whispbar  Flush Bar- Testujemy najcichszy bagażnik na świecie
 W dniu dzisiejszym, przyjechał do nas bagażnik bazowy Whispbar przeznaczony do VW Golfa VII, składał się z belki Flush Bar oraz zestawu dopasowującego K692, zamontowaliśmy go na aucie, a całą relację zdajemy poniżej. Oczywiście nie zapomnieliśmy o przetestowaniu najcichszego bagażnika bazowego dostępnego na rynku.

 Bagażnik znajdujący się w pudełku jest praktycznie w całości zmontowany, klient nie musi się martwić o składanie wielu części w całość oraz docinanie gum do odpowiednich rozmiarów, o to zadbał producent i chwała mu za to

 

W zestawie z belką znajduje śrubokręt imbusowy, mały imbus ukryty w obudowie belki, dzięki czemu nie musimy wozić ze sobą klucza schowanego w schowku, dwa kluczyki zabezpieczające, podkładki gumowe, oraz instrukcja montażu. Bagażnik na pierwszy rzut oka jest solidny, lekki oraz zgrabny. W pudełku z zestawem dopasowującym znajdują się 4 odpowiednio wyprofilowane blachy oraz gumowe maskownice, dodatkowo znajdziemy solidne silikonowe zabezpieczenia chroniące nasz lakier przed otarciami. 

Opis opakowań mamy już za sobą, przystępujemy więc do montażu, w pierwszej kolejności należy nakleić na metalowe profile silikonowe "ochraniacze", należy pamiętać, iż od wewnętrznej strony naklejamy grubsze zabezpieczenie. Następnie wykręcamy śrubkę, wkładamy metalowe profile (ważne jest, odpowiednio dobrać profile, są na nich wygrawerowane odpowiednie numery, musimy spojrzeć na instrukcje, którą blaszkę umieszczamy, której strony) na koniec  wkręcamy śrubkę. Na koniec zakładamy gumowe maskownice, w przypadku Golfa VII każda jest taka sama, natomiast w przypadku wielu aut, każda z czterech gum zakładana jest z konkretnej strony samochodu, taka informacja, również umieszczona jest w instrukcji. Instrukcja co prawda nie jest po Polsku, natomiast jest na tyle dobrze opisana rysunkami, że jej czytanie nie jest konieczne.


Jesteśmy już w połowie montażu, w przypadku Golfa w umieszczone są specjalne otwory, w które muszą wejść profile, musimy usunąć plastikową zaślepkę. Następnie zakładamy bagażnik bazowy na samochód, belka Whispbar posiada regulację dzięki czemu możemy precyzyjnie dopasować ją do naszego auta, jeżeli chcemy zsunąć bądź rozsunąć belkę należy odkręcić śrubkę przedstawioną na poniższym zdjęciu, następnie naciskając ją zsuwamy bądź rozsuwamy belkę na odpowiednią długość, jeżeli dopasowaliśmy odpowiednio belkę skręcamy mocno śrubę, po czym przykręcamy śrubę odpowiedzialną za prawidłowe dociśnięcie blach. Zwróćcie uwagę, jak po dokręceniu profile idealnie przylegają do karoserii, zawdzięczamy to indywidualnemu dopasowaniu do każdego auta. W przypadku tanich bagażników wiele zestawów jest uniwersalnych przez co jeden bagażnik pasuje do 20 samochodów efekt jest taki, że gumy nie przylegają prawidłowo do auta, uszczelka od drzwi odstaje w niedopuszczalny sposób, przez co do środka może dostawać się woda, w przypadku Whispbar nie ma mowy o takiej sytuacji. 

Bagażnik mamy skręcony teraz pozostaje tylko założyć plastikowe obudowy zawierające zamek zabezpieczający i gotowe. Poniżej efekt, montaż bagażnika dla osoby, która zakłada go pierwszy raz nie powinien przekroczyć 25 minut. 

Dla wielu naszych klientów, szczególne znaczenie ma wysokość bagażnika, nie chcą oni, żeby belki odstawały od dachu, montując belki Whispbar zmierzyliśmy ile odstają od dachu, efekt był zdumiewający zaledwie 5.5 cm robi wrażenie ;)

Reasumując, bagażnik Whispbar to solidny, elegancki i zaawansowany technologicznie produkt. Od producenta dostajemy praktycznie w całości złożony bagażnik przez co oszczędzamy naprawdę dużo czasu i problemów wynikających z montażu. Jedną z największych zalet tego bagażnika oprócz designu jest fakt, iż jedna belka pasuje na każdy typ dachu tzn. na dach z fabrycznymi punktami montażowymi, na dach z relingami z prześwitem jak i relingami zintegrowanymi, oraz na dach bez relingów oraz punktów montażowych. W praktyce, jeżeli jeździmy autami o podobnej wielkości nie musimy kupować co chwilę nowego bagażnika, wystarczy jedna belka Whispbar.
Dodatkowym atutem belek jest guma osłaniająca rowek "T" w przypadku większości bagażników w momencie założenia akcesoriów na wsuwki T musimy zdemontować gumę, albo ją przeciąć Whispbar jako jedyny rozwiązał ten problem guma została skonstruowana w taki sposób, aby jej nie demontować oraz nie ciąć. wystarczy wsunąć adaptor T między belkę a gumę i gotowe. 

Teraz czas na wrażenia z jazdy
Jeździliśmy z wieloma belkami jedne świszczą, huczą inne są bardziej wyciszone jak jest w przypadku Whisbara ? 
Żeby przetestować głośność belki pojechaliśmy na nowy odcinek S7, belka przy prędkościach rzędu 90 km/h, jest niesłyszalna, nie wydaje żadnych odgłosów, po prostu jej nie słychać. W okolicy 100 km/h  na godz. zaczynamy słyszeć "rozcinane" przez belkę powietrze, dźwięk przypomina odgłos delikatnie uchylonej szyby, nie jest to uciążliwe, nie przeszkadza podczas rozmowy pasażerów. Przy prędkości 120-140 km/h belka znów jest niesłyszalna opór powietrza uderzający w samochód jest na tyle duży, że odgłos z belki "zlewa" się z hałasem dobiegającym z zewnątrz. Najważniejsze jest to, że belka nie świszczy, jest to zdecydowanie najcichszy bagażnik z którym jeździliśmy, a testowaliśmy praktycznie wszystkie rozwiązania dostępne na rynku. Dlatego jeżeli chcesz kupić, dobry funkcjonalny, ładny i cichy bagażnik Whispbar jest najlepszym wyborem.

Westfalia
Thule
Brink
Brenderup4