Pytanie, które pojawia się codziennie, jaki bagażnik rowerowy na hak kupić ? Czy jest sens płacić za uchwyt rowerowy ponad 2000 zł ? Czy płacę tylko za markę i logo na bagażniku ? Takie pytania pojawiają się bardzo często, niestety na żadne z tych pytań nie ma jednoznacznej odpowiedzi.
Przed zakupem bagażnika należy zadać sobie dwa pytania, ile rowerów mam zamiar przewozić oraz jaki budżet mogę przeznaczyć na zakup.
Bagażniki rowerowe na hak występują w wersji na
2,3 a nawet 4 rowery, ich cena waha się od 800 zł do ponad 4 tysięcy.
Przy zakupie warto zwrócić uwagę na kilka istotnych elementów:
- Czy bagażnik ma możliwość odchylania z rowerami,
- Czy wyposażony jest w zabezpieczenie antykradzieżowe,
- Sposób w jaki montowany jest na haku (czy do montażu na haku potrzebne są narzędzia),
- Waga bagażnika oraz jego nośność,
- Czy ma możliwość rozbudowy o dodatkowe akcesoria,
- Wymiary bagażnika,
W chwili obecnej na rynku dostępna jest naprawdę duża ilość bagażników na hak, największymi producentami są THULE, AGURI, YAKIMA, WESTFALIA, ATERA, INTERPACK oraz , ich produkty różnią od siebie jakość wykonania, użyte materiały oraz oczywiście cena.
Mamy świadomość, że nie jest prosto wybrać produkt dostosowany do swoich potrzeb z tysięcy ofert, dlatego poniżej opisaliśmy bagażniki, które naszym zdaniem warto kupić:
Bagażniki klasy ultra premium:
THULE EASYFOLD XT 933 na dwa rowery oraz
934 na trzy rowery
Bagażnik najbardziej luksusowy ze wszystkich bagażników dostępnych na rynku, wykonany z materiałów najwyższej jakości. THULE EASYFOLD XT jest bagażnikiem, który można złożyć dzięki czemu zajmuje niewiele miejsca. Platformę przystosowano do przewozu rowerów elektrycznych oraz Fatbike, ma powiększone odstępy między rowerami dzięki czemu większe rowery nie będą się o siebie obijały. Światła pozycyjne wykonane są w technologii LED. Istotną funkcją bagażnika są odłączane uchwyty ramy
Jako jedyny bagażnik dostępny na rynku posiada oświetlenie Full LED. Składany do kompaktowych rozmiarów, niezwykle prosty w montażu i co najważniejsze lekki, jego waga to zaledwie 16,4 kg. Na tle konkurencji bagażnik MFT oprócz oświetlenia Full Led wyróżnia bardzo dobry system zabezpieczenia rowerów przed kradzieżą, każde miejsce w którym rower ma kontakt z bagażnikiem jest zabezpieczone antykradzieżowym zamkiem (nawet paski chwytające obręcze kół). Do bagażnika możemy dołożyć adapter na 3-ci rower. Na uwagę zasługuje również bardzo duży odstęp między rowerami 23 cm, daje nam to możliwość przewożenia zarówno dużych eBike jak i rowerów, które są zdecydowanie "większe". Daje nam to gwarancję, że podczas jazdy rowery nie będą się o siebie obijać.
Bagażnik na tle konkurencji wyróżnia się systemem odchylania, a w zasadzie odsuwania, jest to unikalne rozwiązanie na rynku, taki system sprawdzi się w szczególności w samochodach, które posiadają bardzo dużą klapę bagażnika takich jak VW T5/T6, Citroen Berlingo czy Mercedes V-klasa, w przypadku bagażników ze standardowym odchylaniem nie ma możliwości otworzenia klapy bagażnika w takim przypadku na pomoc przychodzi Atera, która bez problem poradzi sobie z dostępem do bagażnika samochodowego. Bagażnik posiada odłączane uchwyty ramy.
Wszystkie bagażniki klasy ultra premium charakteryzuje:
- Najwyższa jakość wykonania,
- Najlepsze materiały w tym aluminium,
- Szybki system montażu na kuli haka bez użycia narzędzi,
- Odchylanie z rowerami,
- Zabezpieczenie przed kradzieżą zarówno bagażnika jak i rowerów,
- Wysoka nośność do 60 kg,
- Wiązka elektryczna 13 PIN
- Gwarancja 5 lat,
- Spełniają normę CITY CRASH.
Bagażniki z tego segmentu charakteryzuje najwyższa jakość wykonania, są przeznaczone dla najbardziej wymagających klientów, kupując bagażniki z tej grupy masz pewność, że otrzymasz produkt, który spełni oczekiwania najbardziej wymagających klientów. Niestety powyższe bagażniki obok samych zalet mają jedną wadę... Cenę, za każdy z nich musisz zapłacić przynajmniej 2500 zł
Bagażniki klasy premium
THULE VELOCOMPACT - 924 na dwa rowery oraz
926 na trzy rowery
Bagażniki Thule to tak naprawdę legenda w branży i wzór do naśladowania dla innych, po zakupie specjalnego
adaptera model
926 można przystosować do przewozu 4 rowerów, niestety model 924 nie ma możliwości rozbudowy. Bagażnik niezwykle prosto montuje się na haku,
bez użycia narzędzi. Ciekawym patentem są szczęki zaciskające się na ramie roweru, które po osiągnięciu odpowiedniej siły mocowania zaczynają charakterystycznie "klikać". Bagażnik ma bardzo ciekawą stylistykę, doskonale wpisuje się w aktualne trendy panujące w motoryzacji. Ma niewielką masę własną, a jego kompaktowe wymiary pozwalają na schowanie go w bagażniku w samochodzie.
Nowość na rynku Westfalia BC80 BIKELANDER to z pewnością najmniejszy bagażnik na rynku, posiada on
funkcję składania dzięki czemu składa się do wymiarów małej walizki, której wymiary nie przekraczają 70 cm. Bagażnik wykonano z dużej ilości aluminium dzięki czemu
waży zaledwie 17.2 kg. Bagażnik można
rozbudować o 3 rower, wystarczy dokupić specjalny adapter. Montaż na haku jest bardzo szybki i intuicyjny, nie wymaga użycia narzędzi. Istotną funkcją bagażnika jest możliwość rozbudowy o
box lub platformę dzięki czemu można go używać nie tylko do przewozu rowerów. Warto zaznaczyć, że jako jedyny w tej klasie posiada
światła pozycyjne wykonane w technologii
LED.
ATERA STRADA SPORT - M2 na dwa rowery oraz
M3 na trzy rowery
Bagażnik Atera STRADA posiada najlepszy stosunek ceny do jakości, jest doskonale wykonany, do montażu na haku nie są potrzebne narzędzia, a za pomocą specjalnego
adaptera zarówno Sport M2 jak i Sport M3 można rozbudować o jeden rower. Montaż bagażnika na haku zajmuje kilka sekund, warto podkreślić jego niską masę oraz kompaktowe wymiary.
Westfalia BC60 na dwa rowery
Składany bagażnik Westfalia BC60 to sprawdzony uchwyt rowerowy, na rynku funkcjonuje od kilku lat i przez ten czas znalazł tysiące zadowolonych klientów. Charakteryzuje go możliwość złożenia do bardzo kompaktowych wymiarów, dzięki czemu jest to idealny bagażnik dla osób, które nie mają dużo miejsca w garażu. Po zakupie
adaptera bagażnik ma możliwość przewożenia do 3 rowerów. Montaż na haku nie wymaga użycia narzędzi. Bagażnik można rozbudować o dodatkowe akcesoria między innymi
box.
Wszystkie bagażniki klasy premium charakteryzuje:
- wysoka jakość wykonania,
- Szybki system montażu na kuli haka bez użycia narzędzi,
- Odchylanie z rowerami,
- Zabezpieczenie przed kradzieżą zarówno bagażnika jak i rowerów,
- Wysoka nośność,
- Kompaktowe wymiary,
- Wiązka elektryczna 13 PIN,
- Długi okres gwarancyjny,
Bagażniki z grupy premium cechuje wysoka jakość wykonania, bardzo dobrej jakości użyte materiały oraz szybki montaż na haku holowniczym. Cechą wspólną tych bagażników jest stosunkowo niska masa własna oraz wysoka nośność. Wszystkie bagażniki segmentu premium spełniają normy bezpieczeństwa. Są idealnym wyborem dla osób, szukających solidnego i bezpiecznego bagażnika, który posłuży im przez długie lata.
Bagażniki klasy średniej
Bagażniki Aguri produkowane są w Polsce wyróżnia je wysoka jakość wykonania oraz bardzo zaawansowane technologicznie rozwiązania, niespotykane w tym przedziale cenowym. Bagażnik montowany jest na haku bez użycia narzędzi w szybki i bezproblemowy sposób. Rowery przewożone są na nim pewnie i bezpiecznie. Odłączane ramiona mocujące ramę znacznie ułatwiają montaż. Na platformie można przewozić zarówno rowery dla dorosłych jak i dla dzieci, a to wszystko dzięki regulowanym podstawką pod koła. Każdy rower zabezpieczony jest osobnym zamkiem. Bagażnik występuje w dwóch wersjach kolorystycznych Silver oraz Black. Zarówno do wersji 2 oraz 3 można dokupić adapter rozszerzający o 1 rower.
Bagażnik InterPack Spider to solidny uchwyt rowerowy na hak, bagażnik montuje się bezproblemowo, co ważne, do prawidłowego montażu nie są potrzebne żadne narzędzia. Bagażnik posiada solidne zabezpieczenie przed kradzieżą, dodatkowo posiada funkcję odchylania z rowerami. Ciekawą funkcją jest opcja składania, dzięki czemu bagażnik zajmuje mało miejsca.
Bagażnik z serii Thule Euroway to sprawdzona od lat konstrukcja zapewniająca bezpieczny transport do 3 rowerów. Uchwyt wyróżniają odpinane ramiona trzymające ramę, regulowane podstawy pod koła oraz bardzo szybki system montażu na kuli haka. Zarówno bagażnik jak i każdy z rowerów zabezpieczony jest przed kradzieżą za pomocą specjalnych zamków. Jego niewielka waga 16,4 kg gwarantuje komfort podczas przenoszenia.
Bagażniki klasy budżet
Bagażniki InterPack wyróżnia solidność wykonania oraz duża nośność, bagażniki są bardzo bezpieczne, do prawidłowego montażu na haku wymagane jest użycie narzędzi, natomiast sam montaż nie zajmuje więcej niż kilka minut. Wszystkie rowery zabezpieczone są przed kradzieżą. Uchwyty rowerowe posiadają funkcję odchylania. Ramiona trzymające ramę roweru pokryte są warstwą gumy dzięki czemu nie porysują Twojego roweru. Minusem bagażnika jest dość toporny i prosty wygląd.
Doskonały bagażnik Aguri Cruiser w swojej klasie bezkonkurencyjny, bagażnik wyróżnia doskonały stosunek ceny do jakości. Lekki, wykonany z aluminium, zabezpieczony przed kradzieżą uchwyt rowerowy jest doskonałym wyborem dla osób szukających solidnego produktu w przystępnej cenie (żeby zabezpieczyć rowery należy osobno dokupić gałki z kluczykiem). Montaż na haku nie wymaga narzędzi, sam bagażnik posiada funkcję odchylania. Istnieje możliwość dokupienia adaptera, który rozszerza pojemność bagażnika o 1 rower.
Amos Giro to sprawdzona i prosta konstrukcja bagażnika rowerowego, wykonany z aluminium, odchylany bagażnik spełnia wszystkie potrzebne funkcje. Montaż na haku co prawda wymaga użycia klucza, którym dokręca się główną śrubę mocującą na haku jednak cały proces montażu nie zajmuje więcej niż dwie minuty. Po zamontowaniu na haku bagażnik jest stabilny i nie przesuwa się na haku podczas jazdy z rowerami. Każdy rower zabezpieczony jest przed kradzieżą osobnym zamkiem.
Bagażniki z najniższej półki cenowej nie znajdują się w naszej ofercie, uważamy, że nie spełniają one podstawowych norm bezpieczeństwa, a takich produktów nie sprzedajemy. W przypadku zakupu bagażnika rowerowego jedną z najważniejszych wytycznych powinno być bezpieczeństwo, wszystkie bagażniki w naszej ofercie są bezpieczne, jednak na rynku jest dość dużo bagażników w niskiej cenie, które nie są stabilne, nietrudno sobie wyobrazić, do jakiego nieszczęścia może dojść podczas kolizji lub gwałtownego hamowania, których tak naprawdę nigdy nie jesteśmy w stanie wykluczyć. Z resztą kwestię bezpieczeństwa najlepiej zobrazuje film
KLIKNIJ